Veiligheid in uw vakantiewoning!

Meer info
  • Individuele aankomsten
  • Privacy in uw vakantiewoning
  • Vrijheid en onafhankelijkheid
  • Kwaliteits gecontroleerde schoonmaak
  • Veilige sleuteloverdracht ter plaatse
  • Persoonlijke assistentie ter plaatse

Corona FAQ

Het Coronavirus beïnvloedt ons hele leven en roept veel vragen op.

Om u zo goed mogelijk te informeren, vindt u hieronder de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden over de Corona pandemie.

Heeft u een algemene vraag? Onze FAQ's kunt u hier vinden.

(1) Waarop zijn de beslissingen en maatregelen van de Interhome Group voor annuleringen tijdens de Corona pandemie gebaseerd?
De Interhome Group baseert haar besluiten en maatregelen op de officiële instructies, de reiswaarschuwingen van de  officiële instanties en de nationale of regionale voorschriften. 

(2) Kan ik mijn boeking kosteloos annuleren vanwege de Corona pandemie?
Op de website www.interhome.group/nl/coronavirus hebben we alle maatregelen van de Interhome Group en de besluiten met betrekking tot kosteloze annuleringen samengevat.
Alle verstrekte informatie wordt regelmatig gecontroleerd en bijgewerkt. Zie ook op de mogelijkheid van omboeken (punt 12). 

(3) Moet ik een deadline halen om een boeking kosteloos te kunnen annuleren vanwege de coronapandemie?
Ja, om gebruik te maken van ons aanbod voor een kosteloze annulering of om uw reservering te wijzigen, dient u binnen de gestelde termijn contact met ons op te nemen. Als een boeking voor of na de opgegeven periode wordt geannuleerd of als de aankomst niet plaatsvindt zonder voorafgaande kennisgeving, zijn de algemene annuleringskosten van toepassing volgens onze algemene voorwaarden. Raadpleeg de vereisten op www.interhome.group/nl/coronavirus.

(4) Is kosteloos annuleren ook mogelijk als het dagelijkse leven op de vakantiebestemming beperkt is, maar er geen reiswaarschuwing is?
Als er op de vakantiebestemming of in de directe omgeving onvermijdelijke, uitzonderlijke omstandigheden zijn die de uitvoering van de reis (in het geval de Interhome Group de accommodatie voorziet) of het vervoer van mensen naar hun bestemming aanzienlijk beïnvloeden, staat de Interhome Group kosteloze annulering toe. Dit is niet het geval als het slechts individuele lokale infrastructuur (bijv. bergpassen, restaurants, bars, binnenzwembaden etc.), accommodaties of voorzieningen betreft die beperkt kunnen worden gebruikt. Kijk in dit geval ook op onze website www.interhome.group/nl/coronavirus en let op de termijnen zoals deze hier gespecificeerd zijn.

(5) Wat gebeurt er als het niet mogelijk is om uw thuisland te verlaten of om de bestemming binnen te gaan zonder een ander land met beperkingen te passeren?
Als er een officieel bevel (beperkingen, quarantaine) of een reiswaarschuwing is afgegeven, staat de Interhome Group een gratis annulering toe. De betreffende landen en maatregelen zijn te vinden op www.interhome.group/nl/coronavirus. 

(6) Wat gebeurt er als het transportmiddel (vlucht, veerboot) naar de accommodatie is geannuleerd?
Indien er geen officiële voorschriften zijn, blijft de boeking van het vakantieverblijf van kracht en gelden de algemene reisvoorwaarden.

(7) Als mijn boeking wordt geannuleerd als gevolg van de Corona pandemie, wanneer ontvang ik dan een terugbetaling van het betaalde bedrag?
Wij verwerken alle terugbetalingen zo snel mogelijk. Door de huidige situatie en de daarmee samenhangende hogere werkdruk kunnen er vertragingen ontstaan van 2-3 weken. We vragen hiervoor uw begrip en geduld. 

(8) Zullen de terugbetalingen van de aanbetaling en de restantbetaling  op verschillende   momenten plaatsvinden?
Als de aanbetaling en de restantbetaling op een verschillende manier is betaald, is het mogelijk dat de terugbetalingen op verschillende momenten plaatsvinden.

(9) Is het mogelijk voor de Interhome Group om vouchers uit te geven in plaats van restituties voor annuleringen als gevolg van de Corona pandemie?
Het is mogelijk om een reisvoucher af te geven. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice en houd uw boekingsgegevens bij de hand. 

(10) Dekt de verzekering eventuele ontstane annuleringskosten tijdens de Corona pandemie?
Bij een pandemie vergoedt de verzekering meestal niet de annuleringskosten en blijven de algemene verzekeringsvoorwaarden van toepassing. 

(11) Worden de annuleringskosten achteraf vergoed als er op een later tijdstip een officieel besluit of reisbeperking is afgegeven?
Een latere terugbetaling van de annuleringskosten is niet mogelijk als er op het moment van annulering geen officiële beslissing of reiswaarschuwing was. In dit geval zijn de algemene reisvoorwaarden van de Interhome Group van toepassing.

(12)  Welke omboekingsmogelijkheden hebben klanten als ze hun boeking willen wijzigen vanwege de Corona pandemie?
De Interhome Group heeft de mogelijkheden tot omboeking tijdens de Corona pandemie als volgt aangepast: Alle reserveringen kunnen tot 43 dagen voor aanvang van de reis kosteloos worden omgeboekt. Er zijn geen beperkingen op de reisperiode, de reisbestemming voor de omboeking of nieuwe reservering.

(13) Welke voorzorgsmaatregelen met betrekking tot de desinfectie van vakantiewoningen -appartementen neemt de Interhome Group naar aanleiding van de Corona pandemie?
De Interhome Group volgt de aanbevelingen op van het Robert Koch Institute met betrekking tot de algemene hygiëne-voorzorgsmaatregelen en stelt deze ter beschikking aan eigenaren, sleutelhouders en personeel ter plaatse. Meer gedetailleerde informatie vindt u hier.

(14) Is een coronatest verplicht als ik naar het buitenland reis?
Ja, sommige landen vereisen een negatieve Covid-19 test bij het inreizen. Houd u zich aan de huidige officiële regelgeving op uw vakantiebestemming en in alle landen waar u doorheen reist.

Goede kwaliteit gegarandeerd!

Ons team bezoekt de accommodaties in persoon. Regelmatige kwaliteitscontroles. Gedetailleerde, eerlijke beschrijvingen van de accommodatie. Gegarandeerd authentieke beoordelingen van klanten. De beste huurprijzen voor onze klanten!

Persoonlijke zorg ter plaatse!

Competent en vriendelijk personeel in ons eigen Service-Center. Alle vragen met betrekking tot uw accommodatie en de omgeving, vriendelijk beantwoord. Alleen u kunt uw accommodatie bij ons beoordelen!

45 jaar ervaring!

U kunt op ons rekenen: Meer dan 45 jaar ervaring in de vakantiehuizenbranche. Meer dan 790.000 tevreden klanten per jaar - veel vaste klanten! Meer dan 35.000 voor u geselecteerde vakantiehuizen en appartementen in Europa en Florida.

Waarom Interchalet?

Een eenvoudig appartement of een exclusieve villa met privé zwembad. In de bergen en aan zee, in de zomer en de winter. Bij Interchalet vindt u de juiste accommodatie voor uw droomvakantie in een vakantiehuis.
Op dit moment hebben wij meer dan 35.000 vakantiehuizen en appartementen voor uw vakantie!

Tijd doorbrengen in een vakantiehuis is de ideale oplossing voor iedereen!

Of u nu met z'n tweeën of met familie en vrienden wilt genieten van een ontspannen vakantie, u ben in goede handen in een van onze vakantiehuizen of appartement.
U kunt uw vakantie op uw eigen manier doorbrengen, in typische accommodaties voor uw bestemming, zodat u snel vertrouwd kunt raken met het land en de mensen. Een individuele en unieke vakantie-ervaring. Samen vinden we op basis van uw interesses en voorkeuren de ideale bestemming voor uw vakantie.

© HHD AG Schweiz 2022